Yoga Praktische Informatie

Bedankt voor jouw interesse in de yogalessen van Relaxatietherapie Florence. Omdat het allemaal wat nieuw kan zijn volgt hier wat interessante praktische informatie.

Locaties:

De yogalessen gaan door op externe locaties:

  • Avondlessen: Leiepoort Deinze, Campus Sint-Vincentius,  Peter Benoitlaan 40, 9800 Deinze
    (ingang: rode poort (nummer 3) )
  • Ochtendlessen: Shamballa Deinze, Ten Bosse 78, 9800 Deinze

Deze gaan dus NIET door in Machelenbinnenweg 93 9800 Deinze (locatie praktijk Relaxatietherapie Florence).

Prijzen:

De yogalessen zijn reeksen van 6 lessen aan €53,00 voor een volledige reeks.

De betaling gebeurt via overschrijving nadat je het inschrijvingsformulier hebt ingevuld (zie “Yoga Najaar 2019” op de website) of een mail hebt gestuurd naar relaxatietherapie.florence@outlook.com met daarin: “naam, gewenste dag + uur & telefoonnummer”. Ik stuur dan via e-mail alle betalingsgegevens door. Je bent officieel ingeschreven als de betaling verricht is.

Wens je toch graag een losse yoga les te volgen betaal je €11,00 en is enkel mogelijk als de reeks niet volzet is. Dit bedrag breng je contant mee naar de les of kan je betalen met de Bancontact App op jouw smartphone. Ook voor losse lessen is reservatie vereist zodat je zeker bent dat er plaats is.

Mee te brengen:

  • Zorg dat je losse, gemakkelijke kledij draagt waarin je soepel kunt bewegen
  • Voor de locatie in Sint-Vicentius moet je ook een eigen yogamat meebrengen. In Shamballa zijn er een achttal yogamatjes aanwezig maar mag je zeker ook jouw eigen mat meebrengen.
  • Dekentje(s) en/of een kussen voor de meditatie op het einde van de les.
  • (flesje) Water
  • Mag maar moet niet: yogaprops (meditatiekussen, meditatiebankje, riemen, blokken…)

Niveau van de yogalessen:

De yogalessen zijn normaal gezien toegankelijk voor personen die nog geen yoga ervaring hebben. Kamp je met bepaalde klachten of ziektebeelden, neem je best even contact op om dit even te bespreken en te bekijken of de yoga haalbaar is voor jou.

  • Anti-Stress Angel Yoga: rustig niveau
  • Yin Yang Yoga: afwisselend rustig en matig niveau

De yogalessen bij Relaxatietherapie Florence zijn niet gericht op zwaardere fysieke uitdagingen.

Veel gestelde vragen/FAQ:

Wanneer kan ik binnen op de yogalocatie?

Je bent welkom vanaf 10 minuten voor de start van de yogales. Probeer zoveel mogelijk op tijd te komen zodat de yogales zo min mogelijk onderbroken wordt. Ook zal je veel beter kunnen ontspannen als je op tijd in de les bent. Kom je naar een les van 20u00 tot 21u00? Hou er dan rekening mee dat er nog ervoor een les is die nog bezig kan zijn wanneer je arriveert. Wacht dan gewoon eventjes buiten tot de andere yogi(ni)’s buiten komen.

Moet ik lenig zijn om yoga te kunnen volgen bij Relaxatietherapie Florence?

Absoluut niet! Dit is een angst van vele mensen die daardoor geen yoga durven volgen, wat erg jammer is. De yoga bij Relaxatietherapie Florence draait rond relaxatie, ontspanning en loslaten en is absoluut geen turn- of gymanstiekles waarbij de lerares pusht om verder en dieper te gaan in een houding. Je doet alle houdingen op jouw eigen manier en ik zal enkel corrigeren wanneer ik zie dat iemand zich aan het forceren is. Is een bepaalde houding niet prettig? Dan doe je even een andere houding die je op dat moment wel prettig en aangenaam vindt. De yoga bij Relaxatietherapie Florence moet vooral een uurtje me-time zijn zonder angsten over wat je wel of niet kan, over hoe je eruit ziet… Ons motto is “alles mag, niets moet” 🙂

Kan ik gewoon afkomen naar de yogales zonder in te schrijven?

Door dat ik in plaats beperkt ben, kan ik dit helaas niet toelaten om te voorkomen dat er ineens 10 nieuwe mensen voor de deur staan die ik dan moet weigeren door plaatsgebrek. Wil je langskomen bij een reeks die niet volzet is? Stuur mij dan een mailtje of bel/sms mij en dan laat ik je weten of je er nog bij kan voor die dag.

Mag ik eten net voor de yoga les?

Voor jouw eigen bestwil doe je dit beter niet, de maag wordt in veel houdingen “gekneed” waardoor je beter een lege dan een volle maag hebt. Wil je toch iets eten voor je naar de yoga komt? Opteer dan voor iets licht zoals een yoghurt, banaan of (rijst)cracker.